Al op de helft! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Kooistra - WaarBenJij.nu Al op de helft! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Kooistra - WaarBenJij.nu

Al op de helft!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Ik zit alweer op de helft van mijn tijd hier. De stageweken zijn weer in volle gang, er zijn alweer 2 weken voorbij. We zitten weer helemaal in het ritme, om half 6 gaat de wekker en 's avonds om 10 uur liggen wij in bed!

Na de vakantie hebben we maandag met mijn stageklas de bruiloft van mijn coach gevierd, zij is in de vakantie getrouwd. Zij en haar man kwamen als getrouwd paar (met jurk en pak) de klas in. We hebben taartjes gegeten en spelletjes gedaan en er een gezellige dag van gemaakt! Op stage heb ik nu voor het eerst een hele dag gedraaid, met en combinatie klas 3/4 is dit nog best lastig! Je vliegt van de ene naar de andere groep, voordeel is dat de dag wel erg snel gaat zo. Ik ga vanaf nu elke donderdag alleen doen, het is erg leerzaam en leuk dus ik heb er wel zin in!:) Vrijdag hebben we erg veel regen gehad, op stage viel de stroom uit en de straten stonden blank! Hebben we dat ook weer meegemaakt hier;).

Vorig weekend zijn we vrijdagavond gezellig naar cabana geweest en zaterdagavond naar het strand en 'savonds ben ik met Esther Iris en Ananda uit eten geweest bij de larry's, erg lekker en gezellig. Zondag lekker bijgeslapen en weer naar Mambo. We waren optijd heengegaan en huurden voor de hele dag lekker een bedje. Opeens stond er een camera voor onze neus!.. Nicolette Kluijver, van het programma 'Spuiten en Slikken' wilde ons een aantal vragen stellen. Natuurlijk wilden wij daar graag aan mee doen. Ze stelde zich voor en de camera ging aan! Ze vroeg waarom wij hier waren, waarom mensen juist naar Curaçao moeten komen, of we contact met de lokale bevolking hebben etc.
Waarsschijnlijk wordt het in de zomer uitgezonden in de documentaire van Curaçao.

Afgelopen vrijdag waren de Partysquad hier, hier zijn we ook met zen allen even heen geweest! Zaterdag zijn we naar Mambo geweest en hebben we boodschappen gedaan, we hebben onszelf even verwend voor deze week aangezien we 3 dagen op water en brood hadden geleefd afgelopen week! Zaterdagavond waren we allemaal moe, hebben we patatjes gehaald met een lekkere kroket en hebben we savonds een filmpje opgezet! Vanacht werd ik ineens wakker van Esther die begon te gillen en haar bed uitvloog, wat bleek, er liep een kakkerlak over haar heen!! Je kan je voorstellen wat dat voor gevolg heeft midden in de nacht met 2 meiden. We hebben de kakkerlak opgespoord en hem bespoten met gif, we doen onze klamboe nu onder ons matras zodat we goed ingesloten zitten! Vandaag is onze duikcursus begonnen. Om half 9 moesten we er al zijn, eerst kregen we theorieles en moesten we een filmpje bekijken. Van te voren hadden we al een heel boek uit moeten lezen met alle theorie, dit was ons niet helemaal gelukt, maar gelukkig ging het vandaag alleen om hoofdstuk 1. Door de theorie vonden we het duiken nog wel een beetje spannend, als je namelijk perongelijk je adem in houd onder water kunnen je longen knappen! Je moet dus altijd wat er ook gebeurt blijven ademen. Na de theorie zijn we naar het zwembad gegaan, hebben geleerd hoe we alles aan moeten trekken en hoe we de duikfles klaar moeten maken. In het water moesten we oefenen met ademen, klaren (dit is de druk uit je oren wegnemen door je neus dicht te knijpen en uit te blazen door je neus zodat je oren open gaan). Ook moesten we de buddybreath oefenen, als je zelf geen lucht meer heb moet je lucht halen uit de reserveslang van je buddy. Na dit alles gingen we de zee in, we hadden niet gedacht dat we dat vandaag al zouden doen, dus dat was echt super leuk! We moesten weer een stuk lopen met onze duikfles op onze rug en ons lood om (pffuuu wat is dit zwaar!). Toen hebben we in zee gedoken, wat echt super mooi was. Heb nu alweer zin in volgende week!

Verder is er (natuurlijk) weer iets gebeurt met onze auto. De ene was ermee opgehouden, dus we hadden een leen auto mee. Nadat we terug kwamen van het strand wou hij niet mer starten, wat bleek, de accu was eruit gejat! Nu hebben we weer een andere auto dus ook dat is weer opgelost. Ook heb ik nog een keer de sleutels in het contact laten zitten en de deur dicht gegooid (op slot) een paar antilliaanse jongens zagen dat wij problemen hadden en kwamen er al aan. Binnen een minuut hadden ze de deur open door het raam er gewoon uit te buigen (dit doen ze dus vast vaker!)

Dinsdag komen mijn ouders, hier heb ik erg veel zin in! We hebben een auto gehuurd voor een paar dagen, zodat ik ze alles kan laten zien hier! Ook heeft Sandra een ticket geboekt om in jullie naar mij toe te komen, super leuk!!

Het is hier nu half 9 en ik lig al in bed. Ik ga nog even wat voorbereiden voor morgen en dan slapen, want het duiken was erg vermoeiend!

Welterusten!Xx




  • 16 Mei 2011 - 14:57

    Opa En Oma:

    Hallo Nicole,
    Wat een leuk verslag en wat heb je weer van alles beleefd.
    We hebben net je vader en moeder een goede reis gewenst.
    Samen een fijne week toegewenst.
    Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2011

Duikbrevet gehaald!

27 Mei 2011

Fotos!

27 Mei 2011

Bezoek!

16 Mei 2011

Foto's & Video's

16 Mei 2011

Al op de helft!
Nicole

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 09 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: