Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Kooistra - WaarBenJij.nu Bezoek! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nicole Kooistra - WaarBenJij.nu

Bezoek!

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal!

Nu mijn ouders weer weg zijn, heb ik weer even tijd om een verhaaltje te schrijven, we zijn erg druk geweest en hebben veel gedaan!

Ik zal bij het begin beginnen. Dinsdagavond zouden ze om 6 uur aankomen op Hato, het vliegveld hier. Ze gingen met een busje van de reisoranisatie naar Chogogo, het resort waar ze zouden verblijven. Dit resort ligt 10 minuutjes rijden bij mij vandaag, ik stond hier dus als netjes om 7 uur op ze te wachten. Ik had die middag al een auto opgehaald die ze zouden huren voor een paar dagen, een leuke rode jeep! Het was hardstikke leuk om ze hier op Curacao uit de bus te zien stappen! We hebben samen even een drankje gedaan op het balkon en een beetje gepland wat we allemaal wouden doen. Woensdag hebben ze een dagje vrij gehad, ik moest nog naar stage en konden zij mooi het strand, de supermarkt en het resort een beetje verkennen. Savonds hebben we samen avond gegeten.

Donderdagochtend stonden mijn ouders hier om half 11 voor de deur. Ik heb ze eerst even mijn huisje laten zien en natuurlijk moest mamma even op de foto in de beroemde koeienstoel! We hebben even met opa en oma geskyped en rond 11 uur zijn we richting westpunt gereden. Pappa dacht dat het maar een klein eilandje was, dus toen we een half uur onder weg waren, klaagde hij al dat het nog best wel ver was, haha! We zijn als eerst naar shete boka geweest, dit is een plek waar de zee (normaal) erg wild is, helaas was het al een paar dagen windstil en was het dus niet zo spectaculair. Na een zeer onverstaanbaar praatje van een Antilliaans vrouwtje hebben we er lekker rondgereden en gelopen en uitzichten bekeken.
Daarna zijn we doorgereden naar Jaanchies, een bekend restaurant met een lopende en pratende menu kaart. De eigenaar verteld zelf wat voor gerechten ze hebben op een hele leuke manier. We hebben hier alledrie zeebaars besteld en dit smaakte erg goed!
Hierna zijn we weer verder gereden naar de grote knip, een erg mooi strand aan de westkust wat ik mijn ouders wou laten zien. Hier hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen. Rond 5 uur zijn we teruggereden, thuis aangekomen waren we aardig moe van deze drukke dag!

Vrijdagochted heb ik mijn ouders om 11 uur opgehaald en zijn we naar Willemstad gegaan, hier hebben we door Punda en Otrabanda gelopen. Ze waren bezig met het opzetten van de vloot dagen van de marine, dat is maar een keer in de drie jaar en wordt altijd druk bezocht. We hebben op het terras gezeten bij het plein en hier even lekker gelunched. Smiddags hebben we op het strand gelegen bij Zanzibar. Ik heb daarna bij mijn ouders in het appartement een lekkere warme douche genomen, dit had ik lang niet gehad, heerlijk! 's avonds heb ik ze meegenomen naar Cabana beach, hier zijn we uit eten geweest. Op vrijdagavond ga ik hier vaak heen met de meiden, er is dan altijd live muziek en het is erg gezellig. Het eten was ook erg lekker, daar ga ik zeker nog wel een keer eten.

Zaterdag moest ik voor de 2e keer duiken. Ik moest er om half 9 al zijn en we hebben eerst weer theorielessen gehad. Daarna zijn we 2 uurtjes het zwembad in gegaan om nog wat dingetjes te oefenen. Aan het eind van de dag heb ik mijn 2e openwater duik gedaan. We zijn dit keer 12 meter diep geweest en ik heb weer erg mooie dingen gezien. Het duiken ging al gemakkelijker dan de eerste keer, die was toch wat spannend. Het ademen ging heel goed en rustig en ik kon al redelijk goed een neutraal drijfvermogen houden, dit betekend dat je niet naar de bodem zakt maar ook niet omhoog stijgt, dit moet je controleren door lucht in je vest te doen en door in en uit te ademen. Volgende week heb ik als het goed is mijn laatste duik en mijn examen en dus mijn brevet!

Zondagochtend moesten we al vroeg uit bed, mijn ouders moesten mij al om 7 uur ophalen. We moesten om half 8 bij boathouse zijn, want we gingen naar klein curacao vandaag. We gingen met de catamaran, dit was op aanraden van mijn coach en andere meiden die al waren geweest. We zaten met 55 man op de boot, behoorlijk druk dus! Om 8 uur vertrokken we richting klein curacao. We stonden op het dek, wat eerst heel lekker was. Toen we op open zee kwamen waren de golven toch wat hoger en werden we bij elke golf kletsnat op het dek. Ik had mijn ouders al gewaarschuwd dat ze een zeeziek pilletje moesten nemen, dit hoefde niet, je raad natuurlijk al wie er misselijk werd! Halverwege zat mamma achterop de boot, tussen nog meerdere zeezieke mensen. Als je moest overgeven (de vissen voeren noemde onze kapitein dit). Moest je achterop de boot gaat zitten, gezellig hoekje was dit dus! Ik ben mooi bovenaan blijven staan:)! Eenmaal aangekomen zijn pappa en ik snorkelend naar de kant gegaan en mamma met de rubberboot. Snorkelen was voor pappa niet zoon succes, volgens hem kwam het water in zijn neus, terwijl dit niet moet kunnen omdat je een masker op heb. Maar eenmaal aangekomen op het eiland ging hij voorover hangen en stroomde uit alle gaten van zen hoofd water, niet helemaal normaal geloof ik!
Nadat mamma een beetje bijgekomen was van de boottocht ben ik met haar wezen snorkelen. Dit ging wel erg goed, volgens mamma kwam dit omdat zij natuurlijk al een ervaren duiker was! We hebben veel grote vissen gezien en zelfs een grote zeeschildpad, hier ik heb vlak naast gezwommen, heel erg leuk! We hebben nog lekker gebarbequed en gelegen op het strand, het is echt een erg mooi eiland! Rond 3 uur zijn we terug gegaan, het eerste stuk hebben we gezeild en het laatste stukje weer met de motor. De terugweg ging beter aangezien we met de golven mee gingen en dus niet zo heen en weer klotsten. Ook gaf een oude man ons de tip om je lekker klem te zuipen (alles was gratis) dan raakten je evenwichtsorganen toch al in de war en had je nergens last van. Erna kwam dat je er de dag erna wel meer last van had, haha dus we hebben de tip maar niet opgevolgd! Om half 6 waren we terug. Ik ben lekker bijgebruind vandaag en pappa en mamma zijn ook erg verkleurd alleen rood, maar dat kleurt vast weer bij! Men ouders hebben mij gelijk thuis afgezet, ik was erg moe maar vond het wel een erg leuke dag!

Maandag moest ik weer naar stage, na stage ben ik samen met Esther naar Chogogo gereden. Hier hebben we met mn ouders lekker gegeten en 's avonds hebben we heerlijk gechilled in de hottub! Deze zijn gratis in het park en dit is savonds echt super lekker! Nadat we weer bijgekomen waren hebben we allebei nog een lekkere warme douche genomen en daarna terug gereden en lekker in bed gedoken! Toen was het alweer dinsdag en gingen ze weer terug, ook was dit nog best een speciale dag, want pappa is 50 geworden! Ben ik er toch nog een beetje bijgeweest. Ik ben uit stage gelijk daarheen gereden om ze gedag te zeggen. We hebben nog even lekker gelunched en daarna heb ik ze uitgezwaaid en ben ik rond half 4 weer weg gegaan. Erg jammer, het was heel leuk, maar ik ben ook heel erg moe van de drukke week!

Vandaag is het alweer donderdag, ik heb deze week de hele week stagelopen. Ben niet helemaal fit dus lig elke avond om half 9 op bed en ben nog steeds moe! Heb zin in het weekend, even lekker bijkomen! Morgen viert mn vader zijn verjaardag, jammer dat ik er niet bij kan zijn maar ik wens ze heel veel plezier! Ze vieren het in de korfbalkantine waar een grote foto van mij hangt, ben ik er toch nog een beetje bij!

Ik heb nu volgende week een half weekje ivm. hemelvaart, daarna nog 2 weekjes en dan komt Sandra al op bezoek, heb ik erg veel zin in, ik mis iedereen hier wel! Maar de laatste weken gaan vast snel en we willen nog heel veel doen, dus ik ga nog eventjes genieten hier!

Heel veel liefs uit Curacao!



  • 27 Mei 2011 - 06:52

    Nicolet:

    Wat een leuke avonturen met je ouders! Heerlijk he, om ze even om je heen te hebben en van alles te kunnen laten zien. Ik heb al een kaartje voor je geschreven, alleen wat is je adres?? Hihi. Anders krijgen we dezelfde taferelen als toen ik in Suriname zat. Kaartje te laat...

    Geniet nog even, en een dikke kus!
    Want ik mis jou hier ook best wel..

  • 27 Mei 2011 - 12:45

    Opa En Oma:

    Hallo Nicole,
    Wat een uitgebreid verslag. We hebben gisteren al veel van je ouders gehoord en foto"s bekeken.
    Nog een paar weken druk met je stage en dan nog 14 dagen vakantie samen met Sandra.
    Nog heel veel plezier gewenst.
    Veel liefs.

  • 29 Mei 2011 - 18:48

    Manon:

    Blij dat je het zo naar je zin hebt gehad met je ouders en leuk om je verhaal weer te lezen :-) Erg mooie dingen heb je de afgelopen tijd gezien! Heel veel plezier met Sandra over een paar weekjes!

  • 07 Juni 2011 - 15:18

    Tante Haha Margriet:

    wat heerlijk om alles te lezen, je hebt je ouders echt het eiland laten zien, samen beleefd. Vicenza is vandaag naar Ameland vertrokken voor schoolkamp, veel gedoe, want we hadden ons verslapen, bus is weg gereden zonder haar. Wij, (oma, Q en ik) in oma's auto er achter aan gescheurd en bij Staphorst de bus in gehaald. zucht en opgelucht. wat een tocht in dat bakkie van oma.
    Douschka, ons hondje is een schatje, piest nog wel eens waar het niet moet, maar voor de rest luisterd ze goed.
    Voor de rest gaat het hier z'n gangetje, niet saai hoor! maar het is vast leuker daar waar jij bent! Wish we were there. liefs QMDQV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2011

Duikbrevet gehaald!

27 Mei 2011

Fotos!

27 Mei 2011

Bezoek!

16 Mei 2011

Foto's & Video's

16 Mei 2011

Al op de helft!
Nicole

Actief sinds 07 Jan. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

01 April 2011 - 09 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: